PROJECTEN 2016
Een selectie uit het jaar 2016

Opening dependance ’t Praethuys in Heerhugowaard

Op 12 november 2016 is de dependance van ’t Praethuys in Heerhugowaard officieel geopend door burgemeester Han ter Heegde gevestigd in het pand van Ann Taveirne, praktijk voor fysiotherapie.’t Praethuys “voor Mensen met Kanker en hun Naasten”. Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Stichting Nut Heerhugowaard.

Artotheek wordt Kunstkerk

De Artotheek heeft een nieuw onderkomen in de gereformeerde kerk aan de Stationsweg.De Stationskerk is de nieuwe opvallende locatie van de Artotheek Heerhugowaard.Per 1 april is de naam veranderd naar Kunstkerk Heerhugowaard.Hier kan men kunst lenen en is er een wisselende collectie te zien. Inspirerende kunst voor thuis of op het werk. Er worden cursussen en lezingen gehouden.Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Stichting Nut Heerhugowaard.

Volendams Opera Koor in theater Cool

Geniet met Gouden Dagen van het Volendams Opera Koor. Na 65 jaar staat het Volendams Opera Koor nog steeds aan de top in Nederland. Het koor o.l.v. Peter Schlamilch is samengesteld uit ongeveer 100 mannen en vrouwen die in hun kleurrijke en traditionele kostuum het zingen tot hun grootste hobby hebben gemaakt. Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Stichting Nut Heerhugowaard.