PROJECTEN 2017
Een selectie uit het jaar 2017

Nieuwe opslagruimte voor Hugo Boys/Girls

Handbalvereniging Hugo Girls gaat samen met de voetbalvereniging Hugo Boys.De accommodatie “het Dorpshuis” zal hiervoor de nodige verbouwingen en aanpassingen ondergaan.In het kader van het samengaan is er ook een nieuwe opslagruimte voor Hugo Boys/Girls achter de tribune van Hugo Boys gerealiseerd.Dit is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting Nut Heerhugowaard.

De Tovertafel

Bij Esdégé- Reigersdaal is er voor het activiteitencentrum, locatie de waterkant, een Tovertafel aangeschaft. Er wonen ouder wordende cliënten met een verstandelijke beperking. De Tovertafel is een spel dat lichtvoorwerpen projecteert op tafel of op de grond. Het is een interactief spel, als je de bewegende voorwerpen aanraakt gebeurt er iets mee. De rups wordt een pop en vervolgens vliegt er vlinder in de rondte. Cliënten worden via de Tovertafel uitgedaagd om mee te doen en in beweging te komen.De Tovertafel is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting Nut Heerhugowaard.

Stichting Nut Heerhugowaard gaat duurzaam

Voor alle huurwoningen van de Stichting Nut Heerhugowaard in de Noord, zijn er in de loop van2017 zonnepanelen op het dak geplaatst. Voor alle 17 huurwoningen op het Noordereiland in de Noord. In totaal zijn er 237 panelen geplaatst op de daken met een totale omvang van ca. 67,545 kWp . Door deze bijdrage draagt de Stichting Nut een steentje bij aan de duurzaamheid, door het opwekken van groene energie via de zonnepanelen.